10 MODURI PRIN CARE SĂ ÎȚI AJUȚI COPILUL SĂ ÎȘI CONTROLEZE FURIA

Asemenea adulților, toți copii pot să devină nervoși. Când ne simțim amenințați reacționăm prin luptă, fugă sau blocaj (”îngheț”). Furia este răspunsul de „luptă” a corpului.

Oamenii nu devin însă nervoși doar ca reacție la stimuli din exterior. Stările interne pot de asemenea să ne determine starea de nervozitate. Astfel, atunci când frica noastră, rănile sufletești, dezamăgirea, durerea sau supărarea sunt prea dificil de gestionat, avem tendința să atacăm pentru a ne îndepărta de suferință. Ne mobilizăm împotriva amenințării percepute (chiar dacă vorbim de propriile supărări) prin atac. Citește articolul

SEMNELE TIMPURII ALE AUTISMULUI

Deși testele psihologice specifice diagnosticării autismului la copii sunt aplicabile abia după vârsta de 2 ani, autismul este o tulburare pervazivă de dezvoltare ale cărei semne, câteodată subtile, pot fi observate de la vârste mai mici. În timp ce mulți părinti simt ca “ceva nu este în regulă” cu copilul lor și solicită devreme o opinie de specialitate, alții ignoră aceste semne – fie din necunoaștere, fie din speranța că timpul va duce la ameliorarea acestora. Din păcate, în toate situațiile de întârziere în dezvoltare și – în mod special – în cazul autismului, timpul lucrează în defavoarea copilului, intervenția timpurie și sistematică fiind cheia succesului în procesul de recuperare. Citește articolul

DESPRE AUTISM LA COPII

Monica Bolocan, psiholog clinician și educațional, practician acreditat triple P, clarifică o serie de aspecte legate de autism la copii: care sunt semnele autismului la copii și când se pot observa, inclusiv în cazul formelor mai greu depistabile, când se pune diagnosticul de autism și care sunt specialiștii cărora trebuie să se adreseze părinții pentru diagnosticul și terapia autismului la copii.

Citește articolul

CUM SĂ CREEZI O RELAȚIE EXCELENTĂ CU PROPRIUL COPIL

Îți dorești să fii un părinte extraordinar? Îți dorești să crești un copil fericit, sănătos și cu un comportament adecvat? Vrei să trăiești într-o casă în care disciplina nu mai este necesară? Secretul este să creezi o legătură mai puternică cu copilul tău.

Citește articolul

EDUCAREA TEMPERAMENTULUI

Cât de mult își pot influența părinții copiii? Nu este influența genetică prea mare? Dezbaterea dintre influența genetică și cea a mediului este încă acerbă. Studiile realizate asupra gemenilor crescuți separați și în medii diferite sugerează că multe dintre trăsăturile comportamentale pe care le atribuim mediului, ar fi de fapt înnăscute. Asta înseamnă că am scăpat de datorie ca părinți?

Citește articolul

BENEFICIILE JOCULUI ÎN DEZVOLTARE

Ce spune știința despre aptitudinile cognitive și non-cognitive

Deocamdată, în majoritatea școlilor și liceelor, accentul cade pe dezvoltarea abilităților cognitive, deși numeroase studii de psihologie au indicat faptul că pentru performanța academică, cât și pentru succesul în carieră, aptitudinile non-cognitive, sunt cel puțin la fel de valoroase ca inteligența (Duckworth, Peterson, Matthews, & Kelly, 2007; Carneiro, Crawford, & Goodman, 2007).

Citește articolul

DE CE ESTE GREȘIT SĂ-ȚI EDUCI COPIII ÎN STIL AUTORITAR

Conform cercetărilor, cei mai mulți oameni cred că părinții care adoptă un stil de educație autoritară vor crește copii mai bine educați. Totuși, studiile realizate pe tema disciplinei în educație demonstrează constant că un stil educativ strict sau sever nu numai că nu formează copii mai bine educați, dar chiar afectează stima de sine a acestora și, în consecință, copiii respectivi ajung să fie pedepsiți mai des.

Care sunt însă motivele pentru care educația severă creează probleme de comportament?

Citește articolul